Βελτιώνοντας τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη στο ελληνικό επιχειρηματικό οικοσύστημα

Σκέψεις από τη Νίκη Γουλιμή, Endeavor Entrepreneur

Η Νίκη Γουλιμή, συνιδρύτρια και COO της Nova Credit, μας παρουσιάζει τις απόψεις της για τη θέση της γυναίκας και συνολικά για το θέμα της διαφορετικότητας στο επιχειρηματικό οικοσύστημα τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλο τον κόσμο. Με βάση την εμπειρία της στο οικοσύστημα της τεχνολογίας στη Νέα Υόρκη, τη βαθιά κατανόηση της ελληνικής κουλτούρας αλλά και του επιχειρηματικού χώρου, μάς παραθέτει τις σκέψεις της για την θέση των γυναικών ιδρυτριών, ενώ προτείνει πολιτικές τις οποίες οι Έλληνες ιδρυτές θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους προκειμένου να δούμε περισσότερες γυναίκες στην ηγεσία των επιχειρήσεων και περισσότερες μικτές ως προς το το φύλο ομάδες στην Ελλάδα. 

«Γενικά, μια ομάδα που δεν αντιπροσωπευει το 100% του συνόλου, παρά μόνο το 30%, έχει πολύ μικρή πιθανότητα να επιτύχει. Ακούμε ότι “ οι ιδέες δεν έχουν καμία αξία, η εφαρμογή τους είναι το παν.” Έπειτα από 5 χρόνια στη Nova Credit, το επιβεβαιώνω κι εγώ. Η ιδέα μας ήταν καλή, αλλά το μυστικό βρίσκεται στην εφαρμογή και στο πώς επιλέγει κανείς τους καλύτερους υποψήφιους για να επιτελέσουν το καλύτερο δυνατό έργο. Για να καταγράψει μια εταιρεία παγκόσμιες επιτυχίες, θα πρέπει να διαθέτει την καλύτερη ομάδα, και αν πιστέψει κανείς ότι το ταλέντο κατανέμεται ομοιόμορφα στον πληθυσμό, όπως υποστηρίζει η επιστήμη, τότε οι ιδρυτές θα πρέπει να προσλαμβάνουν ανθρώπους που εκπροσωπούν το 100% του πληθυσμού. 

Πολύ συχνά οι άνθρωποι συζητούν για την ισότητα των φύλων, σαν να είναι ζήτημα ηθικής. Κατά τη δική μου άποψη, πρόκειται για εταιρικό θέμα, καθώς πρόκειται για την προσέλκυση και την πρόσληψη των καλύτερων υποψηφίων. Από την ίδρυση της Nova Credit, καταβάλλουμε μεγάλη προσπάθεια ώστε να δίνουμε κίνητρα τους σωστούς υποψήφιους να γίνονται μέλη της ομάδας μας. Όταν αντιλαμβανόμαστε ότι το τελικό 10% των υποψηφίων περιορίζεται σε μια πληθυσμιακή ομάδα, τότε καταλαβαίνουμε ότι κάπου έγινε κάποιο λάθος και προσπαθούμε να το διορθώσουμε. Απευθυνόμαστε σε συγκεκριμένες κοινότητες, κάνουμε αλλαγές στη συνέντευξη ή ακόμα και όλη τη διαδικασία επιλογής. Εξάλλου, υπάρχει ένα ολόκληρο ακαδημαϊκό πλαίσιο που προσφέρει τις καλύτερες πρακτικές. 

Θα πρέπει να έχει κανείς ξεκάθαρους στόχους για το πώς πρσελκύει το ταλέντο και δημιουργεί επιτυχημένες ομάδες. Την ίδια στιγμή, πρέπει να προστατεύει κανείς τους ανθρώπους του. Δυστυχώς, θεωρώ ότι συχνά υπάρχει λιγότερη προστασία για τις λιγότερο ισχυρές ομάδες καθώς και για τις ομάδες που υποεκπροσωπούνται. Καλό είναι οι εταιρείες να ενεργούν προληπτικά για να προστατέψουν τους εργαζόμενούς τους, χαράσσοντας πολιτικές ενάντια στη σεξουαλική παρενόχληση απλώνοντας ένα δίχτυ προστασίας. Και παρότι κατανοώ και συμμερίζομαι όλες τις εκστρατείες του marketing για γυναίκες ιδρύτριες, στο τέλος της ημέρας, οι πράξεις είναι πολύ πιο σημαντικές από τα λόγια. Υπάρχουν πολύ ουσιαστικά πράγματα που πρέπει να γίνουν σε σχέση με την πρόσληψη των υποψηφίων και τη διαμόρφωση εταιρικών πολιτικών. 

Συχνά κοιτάζουμε αποκλειστικά τα στατιστικά δεδομένα, όπως το πόσοι CEOs είναι γυναίκες ή τι ισχύει για αυτό το 1%. Πρόκειται για τόσο μικρά ποσοστά που η παραμικρή αλλαγή μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα εντελώς. Σε μια μικρή εταιρεία, όπως η Nova Credit, για παράδειγμα, αν προσλάβουμε δύο ανθρώπους με ένα συγκεκριμένο υπόβαθρο, τα δημογραφικά στοιχεία της εταιρείας θα αλλάξουν εντελώς. Αυτό που έχει σημασία είναι οι μακροπρόθεσμες αλλαγές. Δεν πρόκειται απλώς για το ποιος θα είναι ο επόμενος CEO του επόμενου ελληνικού μονόκερου. Και θα πρέπει να υποστηρίξουμε για πολλά χρόνια διαφορετικούς ανθρώπους, έτσι ώστε να έχουμε κάποια μέρα περισσότερες γυναίκες στον επιχειρηματικό χώρο ή περισσότερες ιδρύτριες από υποεκπροσωπούμενες κοινωνικές ομάδες».


Ακούστε τη Νίκη Γουλιμή στο Outliers podcast.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap