Είμαστε κοινωνίες και οικονομίες της γνώσης. Η εκπαίδευση είναι ίσως το πιο πολύτιμο αγαθό για το μέλλον μας. Και αυτό το γνωρίζει καλά η Epignosis, μία ελληνική εταιρεία που παρέχει λύσεις e- learning σε πάνω από 9.000 επιχειρήσεις και 11.000.000 εργαζομένους παγκοσμίως, με τους περισσότερους πελάτες της να εντοπίζονται στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Αυστραλία.
Ο CEO της εταιρείας, Θάνος Παπαγγελής, μίλησε στο Outliers, το podcast της Endeavor Greece με media partner το MoneyReview, για το πώς γεννήθηκε η ιδέα για την εταιρεία, τι υπηρεσίες προσφέρει σήμερα και ποιοι είναι οι στόχοι της για το μέλλον.
Ο κ. Παπαγγελής γεννήθηκε στην Έδεσσα σε μία οικογένεια που δεν είχε σχέση με την επιχειρηματικότητα ή την τεχνολογία. Η μητέρα του ήταν τραπεζικός και ο πατέρας του λογιστής. Ο ίδιος ήρθε σε επαφή με τους υπολογιστές όταν ήταν στο γυμνάσιο και ενθουσιάστηκε. Ένας οικογενειακός φίλος εξήγησε στον πατέρα του ότι η πληροφορική ήταν το μέλλον και έτσι απέκτησε και αυτός το δικό του PC.
Σπούδασε στο τμήμα πληροφορικής στην Πάτρα και η ιδέα για την Epignosis ήρθε το 2001, όταν ήταν απόφοιτος της σχολής και έλαβε ένα email από τον Δημήτρη Τσίγκο, που αναζητούσε συνεργάτες για νέα project. Η αρχική ιδέα ήταν πολύ διαφορετική από αυτό που προσφέρει σήμερα η εταιρεία. Στόχος ήταν ένα λογισμικό που θα βοηθήσει τα παιδιά του Λυκείου να προετοιμαστούν για τις πανελλήνιες.
Το καθοριστικό έτος για την εταιρεία ήταν το 2007. Τότε επιστρέφοντας από το στρατό αποφάσισε να ασχοληθεί 100% με το εγχείρημα. «Είδαμε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει αγορά για αυτό που κάναμε και είπαμε να απευθυνθούμε στο εξωτερικό, αλλάζοντας τελείως το μοντέλο του προϊόντος. Το κάναμε open source» εξηγεί.
Το 2012 έγινε το επόμενο καθοριστικό βήμα. Η Ελλάδα έπαψε να είναι η βάση της εταιρείας, ενώ κυκλοφόρησε το efront, το πρώτο από τα τρία προϊόντα της. Αυτό απευθύνεται σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις που έχουν ειδικές απαιτήσεις σε παραμετροποίηση και ασφάλεια.
Το πιο δημοφιλές της προϊόν είναι το TalentLMS, ένα απλό και εύχρηστο εργαλείο για να εκπαιδεύσει κανείς το προσωπικό του. Απευθύνεται κυρίως σε εταιρείες με προσωπικό από 100 έως και 1.000 υπαλλήλους. Ωστόσο η Epignosis έχει και μεγάλους πελάτες όπως η Zoom, η Schneider Electric και παραρτήματα της Vodafone.
Όσο για το τρίτο προϊόν, το Talent Cards, προσφέρει εκπαίδευση μέσω κινητού. Απευθύνεται κυρίως σε νέους, αλλά όχι μόνο. «Υπάρχει μία πολύ μεγάλη μάζα εργαζομένων που δεν δουλεύει σε γραφεία, αλλά είναι σε κατάστημα ή προσφέρει τεχνικές υπηρεσίες. Για παράδειγμα ένας από τους πελάτες μας είναι μία εταιρεία που επιδιορθώνει ασανσέρ» αναφέρει ο κ. Παπαγγελής.
Σήμερα αναπτύσσεται με ετήσιους ρυθμούς 70% και έχει ως στόχο να συνεχίσει να μεγαλώνει αξιοπρεπώς. Ο κ. Παπαγγελής υπολογίζει ότι θα χρειαστεί να προσλαμβάνουν κάθε χρόνο 30 έως 50 άτομα, με στόχο να αποκτήσει η εταιρεία μία δομή, που θα της επιτρέπει να υπάρχει ακόμη και εάν εκείνοι φύγουν. «Θέλουμε να φτάσει στο απόλυτο της δυναμικής της. Να είναι στο μυαλό όσων θέλουν να ασχοληθούν με το e- learning σε μία πενταετία» λέει.
Τι θα συμβούλευε ο ίδιος κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με το επιχειρείν; Τι είναι αυτό που θα τον κάνει να ξεχωρίσει; «Να σκέφτεται out of the box. Ο επιχειρηματίας ακούει τους πάντες αλλά στο τέλος την απόφαση θα την πάρει μόνος του. Οι σύμβουλοι είναι σαν μας δίνουν τα νούμερα του Λοττο. Ο καθένας πρέπει να βρει μόνος του, μέσα από την εμπειρία, το μονοπάτι που οδηγεί στην επιτυχία».
Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο moneyreview.gr
Βρείτε μας σε Apple Podcasts & Spotify