Τι σημαίνει να είναι κανείς Outlier;

Outliers: Οι επιχειρηματίες που μετασχηματίζουν ολόκληρα οικοσυστήματα


Πρόσφατα ολοκληρώσαμε την πρώτη σεζόν του Outliers podcast, του podcast που μας έδωσε την ευκαιρία να συναντήσουμε και να συζητήσουμε με επιχειρηματίες που πληθώρα επιχειρηματιών, που δραστηριοποιούνται σε ποικίλους τομείς. Οι ιστορίες και οι απόψεις τους διεύρυναν τους ορίζοντες της σκέψης μας, και μας βοήθησαν να αντιληφθούμε ότι παρά τη διαφορετική οπτική γωνία και τις διαφορετικές εμπειρίες τους, όλοι οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες διαθέτουν – παρά τις διαφορές τους – μια κοινή νοοτροπία. Ωστόσο, ο καθένας τους έχει μια διακριτή άποψη για το τι κάνει έναν επιχειρηματία να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους, δηλαδή τι σημαίνει να είναι κανείς «Outlier».

Τι σημαίνει να είναι κανείς Outlier;


Στην Endeavor πιστεύουμε ότι οι Outliers είναι ταχέως αναπτυσσόμενοι επιχειρηματίες που ξεχωρίζουν παγκοσμίως για την επίδοσή τους, υπερβαίνουν το κατεστημένο και εμπνέουν τις νέες γενιές των επιχειρηματιών. Σε αυτό το άρθρο θα σας παρουσιάσουμε πώς αντιλαμβάνονται οι καλεσμένοι μας τι σημαίνει να είναι κανείς Outlier και ποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά θεωρούν ότι διακρίνουν έναν Outlier από έναν άλλο επιχειρηματία.


Γιώργος Χατζηγεωργίου, (Συνιδρυτής & CEO της Skroutz)
Το πάθος είναι ο παράγοντας που ξεχωρίζει έναν Outlier από έναν επιχειρηματία, κατά τη γνώμη του Γιώργου. «Εγώ ποτέ δεν θεώρησα τον εαυτό μου επιχειρηματία. Δεν με ένοιαζε καθόλου, απλώς μου άρεσε πραγματικά αυτό που έκανα».


Νίκη Γουλιμή (Συνιδρύτρια & COO της Nova Credit)
Τρία είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένας Outlier, σύμφωνα με τη Νίκη: Πρώτα απ’ όλα, να μπορεί κανείς να επιστρέφει στις αρχικές αξίες του. Δεύτερον, να είναι περίεργος. «Η δουλειά αλλάζει, πρέπει διαρκώς να μαθαίνει κανείς κάτι διαφορετικό και θα πρέπει να του αρέσει αυτό. Μου αρέσουν τα πράγματα που αλλάζουν». Τέλος,  να είναι κανείς ανοιχτός στην ανατροφοδότηση, να αναγνωρίζει να αρνητικά σημεία και να είναι ευέλικτος και πρόθυμος να αναπροσαρμόσει τη συμπεριφορά του. 


Νίκος Δρανδάκης (Ιδρυτής της BEAT)
Και ο Νίκος πιστεύει ότι ένας Outlier πρέπει να διαθέτει τρία βασικά χαρακτηριστικά: πρώτον, να είναι κανείς επιδέξιος στην υλοποίηση των ιδεών του. «Να πραγματοποιείς μια ιδέα που έχεις, και μάλιστα, γρήγορα». Δεύτερον, να είναι συνεπής με την ιδέα του. «Ένας Outlier δεν περιμένει από τους άλλους. Αναλαμβάνει την ευθύνη όποιας ιδέας έχει, είτε μικρής είτε μεγάλης, σωστής ή λανθασμένης, και την πραγματοποιεί. Τέλος, να διαθέτει πολύ καλές επικοινωνιακές δεξιότητες. «Αν θέλεις να γίνεις ηγέτης, πρέπει να έχεις καλές επικοινωνιακές δεξιότητες, γιατί μόνο με αυτό τον τρόπο θα προσελκύσεις έξυπνους ανθρώπους και θα τους πείσεις να σε βοηθήσουν».


Άλεξ Λοΐζου (συνιδρυτής & CEO της Trouva)
Ο Άλεξ πιστεύει ότι ένας επιχειρηματίας πρέπει να πιστεύει σε ό,τι κάνει. Ωστόσο, ένας Outlier έχει την ικανότητα να δημιουργεί ένα αφήγημα γύρω από τη δράση του και να κερδίζει την αποδοχή όλων των ανθρώπων που τον περιβάλλουν, όπως των μετόχων, της ομάδας του, των προμηθευτών του, των developer, όλων. «Αυτή η ικανότητα έχει εξαιρετική σημασία». Την ίδια στιγμή, ένας Outlier πρέπει να είναι σε θέση να επεξεργάζεται τα σήματα που λαμβάνει και να προσαρμόζει το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει για να πετύχει. «Μου είναι εξαιρετικά δύσκολο να τα πετύχω και τα δύο, και για αυτό νομίζω ότι εξαίρετοι επιχειρηματίες είναι όσοι το καταφέρνουν».


Philipp Deutscher (Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Λογισμικού της TeamViewer)
Το να σκέφτεται κανείς πέρα από τα καθιερωμένα ξεχωρίζει έναν Outlier από κάθε άλλον επιχειρηματία, σύμφωνα με τον Philipp, Διευθύνοντα Σύμβουλο των νέων εγκαταστάσεων Έρευνας και Ανάπτυξης της Teamviewer στα Ιωάννινα. «Αυτό ακριβώς κάναμε όταν αποφασίσαμε να έρθουμε στα Ιωάννινα και από αυτή την άποψη ανήκουμε κι εμείς στην κατηγορία των Outliers».


Γιώργος Χατζηγεωργίου (Συνιδρυτής & Πρόεδρος της ZOE)
Αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία για έναν επιχειρηματία, σύμφωνα με τον κο Χατζηγεωργίου, είναι κάνει κανείς αυτό που αγαπά, και μάλιστα με τους ανθρώπους που επιθυμεί και σέβεται. «Ελάχιστοι επιτυχημένοι άνθρωποι κάνουν κάτι που δεν τους αρέσει». Την ίδια στιγμή, ο κος Χατζηγεωργίου θεωρεί ότι παίζει ρόλο να διαθέτει κανείς μια νοοτροπία προσανατολισμένη προς την ανάπτυξη. Με άλλα λόγια, να βλέπει ο επιχειρηματίας κάθε ευκαιρία ως ευκαιρία ανάπτυξης, να μαθαίνει και να εξελίσσεται, έτσι ώστε να ωριμάζει και να βελτιώνεται.


Μαρία Κάτρη (Συνιδρύτρια & CEO της Built Ιn)
Το όραμα είναι το νούμερο ένα χαρακτηριστικό ενός Outlier, σύμφωνα με τη Μαρία. «Πρέπει να είναι κανείς διορατικός και να βλέπει τα πράγματα προτού τα δουν οι άλλοι άνθρωποι. Έτσι, έχει κανείς το έμφυτο πλεονέκτημα, και αν δεν μπορεί να διακρίνει κανείς τις καταστάσεις πριν από τους άλλους, τότε χάνει το στόχο». Η Μαρία επισημαίνει και άλλους υποκείμενους παράγοντες, όπως το εργασιακό ήθος, τον ανταγωνισμό, την επιθυμία για τη νίκη, το ενδιαφέρον για τον άνθρωπο. Επιπλέον, να είναι κανείς καλός ηγέτης. «Ίσως καταφέρει να δημιουργήσει κανείς μια εταιρεία μονόκερο ακόμα κι αν δεν είναι καλός ηγέτης. Ωστόσο, για να βοηθήσει μια εταιρεία να ξεπεράσει δύσκολες περιόδους και να την οδηγήσει στην επιτυχία, πρέπει να νοιάζεται κανείς για τους ανθρώπους του, να διαθέτει υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη και ενσυναίσθηση». Η Μαρία πιστεύει ότι ο συνδυασμός όλων των παραπάνω ξεχωρίζει κάποιον ως Outlier.


Τι πιστεύουμε εμείς

Οι επιχειρηματίες του δικτύου της Endeavor πρωτοστατούν, δημιουργώντας καινοτόμες επιχειρήσεις που αλλάζουν τη ζωή και εμπνέουν την επόμενη γενιά των ιδρυτών σε όλο τον κόσμο. Το 5% αυτών των ρηξικέλευθων επιχειρηματιών δημιουργούν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στα οικοσυστήματά μας. Αυτοί είναι οι Outliers, επιχειρηματίες που εμπνέουν και επηρεάζουν ολόκληρα οικοσυστήματα. Δρουν ως καταλύτες στις κοινωνίες τους, υπερβαίνουν κάθε προσδοκία στη δημιουργία θέσεων εργασίας και λειτουργούν ως μέντορες για την επόμενη γενιά των επιχειρηματιών. Λειτουργούν ως πρότυπα, καθώς αγωνίζονται να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν επιχειρήσεις που αντέχουν στο χρόνο για να εμπνεύσουν πολλούς άλλους να ακολουθήσουν τα βήματά τους. Οι επιτυχίες τους οφείλονται, αλλά δεν περιορίζονται στην προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων, στην υιοθέτηση τεχνολογικών καινοτομιών, στην ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών, και κυρίως, στη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Οι Endeavor Outliers είναι οι εκείνοι οι επιχειρηματίες του δικτύου μας που αναπτύσσονται ταχύτατα. Είναι από τη φύση τους επιχειρηματίες που δημιουργούν λύσεις και αναζητούν απαντήσεις σε ζητήματα που θεωρητικά είναι αδύνατο να απαντηθούν. Είναι όσοι αντιμετωπίζουν το φόβο και το αναπάντεχο με θάρρος. Στην ουσία, είναι η ψυχή και η καρδιά του σταθερού οικονομικού και πολιτισμικού αντίκτυπου που έχει η επιχειρηματικότητα στην κοινωνία.


Ακούστε την 1η σεζόν του Outliers Podcast, και συντονιστείτε κάθε εβδομάδα για να μάθετε τη διαδρομή των Outliers και να γνωρίσετε τους ανθρώπους και το μυαλό πίσω από την επιχείρηση.



Θέλετε να ενημερώνεστε για κάθε τι νέο στο χώρο της επιχειρηματικότητας; Τότε κάνετε την εγγραφή σας για να λαμβάνετε το newsletter της Endeavor χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα!

Share via
Copy link
Powered by Social Snap