Αν αναζητήσει κανείς την Pollfish στη Google, θα συναντήσει αγγλόφωνα άρθρα από το 2016 για την εταιρεία που πρόεβλεψε το Brexit την ώρα που οι γίγαντες των ερευνών γνώμης έβλεπαν «Remain» και που είδε ότι ο νέος ένοικος του Λευκού Οίκου θα ήταν ο Ντόναλντ Τραμπ και όχι η Χίλαρι Κλίντον. Σήμερα η ελληνική αυτή startup έχει αναπτύξει μία πλατφόρμα που προσφέρει σε επιχειρήσεις και ιδιώτες τη δυνατότητα να πραγματοποιούν έρευνες αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο και πραγματικό χρόνο. Έχει κατακτήσει την Αμερική και διαθέτει συνολικά πελάτες σε περισσότερες από 30 χώρες.
Ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Γιάννης Παπαδάκης, μίλησε στο Outliers, το podcast της Endeavor Greece με media partner το MoneyReview, για το πώς μπήκε στον χώρο των startups, αφηγήθηκε τις αποτυχίες του, τα λάθη από τα οποία έμαθε, αλλά αποκάλυψε τα σχέδια για το μέλλον.
Πώς λοιπόν ξεκίνησαν όλα; Ο κ. Παπαδάκης, που γεννήθηκε στην Αλίαρτ και πέρασε μέρος των παιδικών του χρόνων στη Γερμανία, σπούδασε στην Πάτρα. «Το πανεπιστήμιο σου δίνει κάποιες βάσεις και ένα οικοσύστημα, άτομα με τα οποία μπορείς να κάνεις διασυνδέσεις» λέει. Ο ίδιος από μικρός ασχολούταν με τον προγραμματισμό, κάτι που συνέχισε όσο ήταν στην Πάτρα. Αρχικά δημιουργούσε apps ως freelancer. Η πρώτη εταιρεία ήρθε μετά τον στρατό και είχε ως αντικείμενο τον σχεδιασμό apps. Δεν πέτυχε. Αλλά διαδραμάτισε μεγάλο ρόλο στον τρόπο με τον οποίο σκεφτόταν και δρούσε η ομάδα της Pollfish που ήταν το αμέσως επόμενο βήμα.
Αρχικά η εταιρεία είχε apps που ήταν πολύ δημοφιλή αλλά δεν έβγαζαν καθόλου χρήματα. Αντιλήφθηκε όμως ως υπήρχε πολύς κόσμος που είναι διατεθειμένος να συμμετέχει σε έρευνες. Το 2011 έκαναν την πρώτη τους πανελλαδική έρευνα. Για 2-3 χρόνια όμως ουσιαστικά δεν είχαν πελάτες, αφού ο κόσμος δεν εμπιστευόταν την αξιοπιστία των διαδικτυακών ερευνών. «Η αγορά δεν ήταν τότε έτοιμη για εμάς» εξηγεί ο κ. Παπαδάκης. Η Pollfish όμως κατάφερε να σηκώσει χρήματα και τόλμησε να πάει στη Νέα Υόρκη, η οποία είναι η σταθερή βάση του κ. Παπαδάκη τα τελευταία 4 χρόνια. Από το πρώτο ταξίδι εκεί βρήκε πελάτες. «Αρχίσαμε από χαμηλά, αλλά κάθε μήνα στη Νέα Υόρκη είχαμε σημαντική αύξηση» λέει.
Πλέον τα προϊόντα της Pollfish τα χρησιμοποιούν από μικρές εταιρείες που ίσως δεν γνώριζαν καν ότι μπορούν να κάνουν έρευνα αγοράς και πόσο τους βοηθάει αυτό, έως κολοσσοί που είναι στη λίστα Fortune 500.
Ποιο είναι το end game της; « Ή θα αγοράσουμε κάποιον για να μεγαλώσουμε ή θα μπούμε χρηματιστήριο».
Ο ανταγωνισμός δεν φοβίζει τον κ. Παπαδάκη. Τον γνωρίζει καλά, αλλά αυτό που τον ενδιαφέρει είναι οι προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς. Ξέρει ότι βρίσκεται σε μία αγορά πολύ μεγάλη η οποία βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού. Από αγορά υπηρεσιών μετατρέπεται σε αγορά προϊόντος και θέλει να εκμεταλλευθεί κάθε ευκαιρία που αυτή προσφέρει.
Όσο για τι πιστεύει πως κάνει κάποιον outlier; Το να σκεφτεί κάτι τελείως διαφορετικό. «Το ρίσκο είναι πως εάν δεν πάει εκεί η αγορά είσαιι απλώς ένας τρελός διαφορετικός. Αν η αγορά έρθει σε εσένα, γίνεσαι outlier».
Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο moneyreview.gr
Βρείτε μας σε Apple Podcasts & Spotify