Ο κ. Παλαιολόγος είναι ο ιδρυτής της HotelBrain, μίας εταιρείας με ηγετική παρουσία στον ξενοδοχειακό χώρο, η οποία ξεκίνησε με αντικείμενο την διοίκηση ξενοδοχείων (hotelmanagement) και σήμερα προσφέρει ένα ευρύτατο φάσμα υπηρεσιών, από υπηρεσίες ανάπτυξης και συμβουλευτικής διαχείρισης έως λύσεις μίσθωσης βραχυπρόθεσμης ή μακρυπρόθεσμης διάρκειας.
Έχοντας σπουδάσει διοίκηση ξενοδοχείων στην Αθήνα και την Ελβετία ο Πάνος Παλαιολόγος θέλησε να κάνει αμέσως αυτό που σπούδασε υπηρεσία. Η ιδέα για την HotelBrain ήρθε από την διαπίστωση ότι υπάρχει ένα κενό στην Ελλάδα. Γρήγορα συνειδητοποίησε ότι το ίντερνετ φέρει μία τεράστια αλλαγή στα ξενοδοχεία. Ένα ξενοδοχείο στο έδαφος που πρέπει να το φροντίζουμε, αλλά και ένα ξενοδοχείο στο ίντερνετ. «Μία οικογενειακή επιχείρηση δεν μπορούσε εύκολα να το διαχειριστεί. Χρειαζόταν επαγγελματική δουλειά».
Η εταιρεία ξεκίνησε από τη Σαντορίνη με προϊόντα luxury και μπουτίκ. Μετά επεκτάθηκε και σε άλλα νησιά των Κυκλάδων. Έως και το 2009 είχε την έδρα της στη Σαντορίνη, αλλά στη συνέχεια τη μετέφερε στην Αθήνα και άρχισε να προσφέρει υπηρεσίες σε όλη τη χώρα. Σήμερα έχει παρουσία σε 34 ελληνικούς προορισμούς. Απασχολεί 90 άτομα στα κεντρικά γραφεία της (πωλήσεις, μάρκετινγ, τιμήμα ανθρώπινου δυναμικού, λογιστήρια κτλ), ενώ εποχιακά το 2019 είχε 1.500 εργαζομένους.
Πώς όμως έφτασαν να την εμπιστεύονται τόσα πολλά ξενοδοχεία; «Στην αρχή κάποιος μου έκανε πρόταση να δουλέψω στο ξενοδοχείο ως διευθυντής. Είπα θα σου βάλω εγώ έναν διευθυντή και θα έχω την ευθύνη. Όσο αυξήθηκε ο αριθμός, κατάλαβαν ότι υπάρχει μία μεγάλη ομάδα που δουλεύει και την εμπιστεύθηκαν» αναφέρει ο κ. Παλαιολόγος. Μετά λειτούργησε η μίμηση. «Όταν κάποιος έβλεπε έναν ανταγωνιστή του να πηγαίνει καλά χάρη στο επαγγελματικό management, καταλάβαινε ότι κάτι πρέπει να κάνει και αυτός» εξηγεί.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι δεν είναι θέμα ταλέντου, αλλά know how, τεχνικών, επαγγελματικής διαχείρισης και επαγγελματικής κατάρτισης. Πιστεύει επίσης πολύ στις συνέργειες.
Πώς όμως βλέπει τον ελληνικό τουρισμό και τις προοπτικές του;
«Τα τελευταία χρόνια ζήσαμε το μεγάλο boom του ελληνικού τουρισμού. Δεν θεωρώ ότι ήρθε τυχαία. Σε έναν βαθμό έπαιξαν ρόλο οι συγκυρίες. Αλλά χωρίς να το καταλάβουμε η χώρα έγινε ένας φανταστικός τουριστικός προορισμός» τονίζει. Σημειώνει ότι τα χρόνια της κρίσης ο τουρισμός δεν έπεσε, ανέβηκε, αφού ο κλάδος έγινε πιο επαγγελματικός.
«Είμαστε σε μία τουριστικά ανεπτυγμένη χώρα. Πιο πολύ πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε εμείς ότι η Ελλάδα είναι μεγάλο μαγαζί» υπογραμμίζει, ενώ αναφέρει ότι τα πράγματα προχωρούν και στον κρίσιμο τομέα των υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια). Σπουδαία βήματα έχουν γίνει στην επαγγελματική κατάρτιση, αλλά χρειάζονται και άλλα. «Πιστεύω ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι μεγάλος παίχτης για την Ευρώπη και τον κόσμο. Να προσέξουμε λίγο παραπάνω το περιβάλλον- αυτό είναι που κάνει τον προορισμό εκπληκτικό» συμβουλεύει.
Ποια τα περιθώρια ανάπτυξης; «Δεν υπάρχει όριο. Κάθε φορά πρέπει να έρχεται μία ισορροπία. Δεν είναι λογική να μην έχουμε πελάτες πχ για να προστατεύσουμε το περιβάλλον. Πρέπει να πετύχουμε και μεγάλο αριθμό τουριστών και καλή μέση τιμή και σεβασμό στο περιβάλλον και στην τοπική κοινωνία. Με σωστή οργάνωση αυτό γίνεται» σημειώνει.
Όσο για τον αντίκτυπο της πανδημίας; «Η πανδημία θα ξαναγράψει τα πράγματα από αρχή» λέει, αλλά είναι αισιόδοξος. «Ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει αποδείξει ότι μπορεί να προσαρμοστεί γρήγορα σε νέα δεδομένα. Είναι ευέλικτος. Δεν με φοβίζει κάτι» τονίζει.
Όπως εξηγεί δεν θα αλλάξει η ουσία των πραγμάτων, αλλά ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τις διακοπές και ταξιδεύουμε. «Τα ταξίδια και οι εμπειρίες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Αυτό είναι κεκτημένο της κοινωνίας μας» αναφέρει.
Μεγάλο στοίχημα είναι και ο εμβολιασμός, που θα φέρει την ανοσία. Όταν γίνει αυτό θα υπάρξει τεράστια ζήτηση για ταξίδια. «Ευελπιστώ να γίνει πριν τον Ιούλιο για να μην χαθεί το καλοκαίρ» λέει.
Για την επομένη της πανδημίας τα βήματα είναι τρία: