Με τον τρόπο αυτό περιγράφει το στόχο για την εταιρεία της η Νίκη Γουλιμή. Μαζί με δύο συμφοιτητές της, όταν ακόμη σπούδαζε στο Stanford, το 2015, δημιούργησαν την fintech εταιρεία Nova Credit, για να διευκολύνουν την πρόσβαση μεταναστών σε δάνεια και ευρύτερα σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, να χτίσουν «οικονομικές γέφυρες».
Η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει 69 εκατ. δολάρια από επενδυτές, ενώ έχει κλείσει μεγάλη συνεργασία με την American Express. Πώς όμως άρχισαν όλα;
Όπως αφηγείται στο podcast της Endeavor Greece Outliers η Νίκη, γεννημένη στην Αγγλία από Έλληνες γονείς, όταν ήταν μικρή είχε τελείως διαφορετικά όνειρα. Ήθελε να γίνει ηθοποιός.
Ακολούθησε όμως άλλο μονοπάτι. Όταν αποφοίτησε, στο μέσο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, εργάστηκε αρχικά σε τράπεζες που ήταν σε φάση αναδιάρθρωσης στην Ιρλανδία, τη Σκωτία και την Ελβετία. Η απόφαση να κάνει μεταπτυχιακό στο Stanford ήταν εκείνη που την έφερε πιο κοντά στον κόσμο των start-ups.
«Όταν πήγα στο Stanford δεν με ενδιέφεραν οι start-ups. Ερωτεύτηκα όμως αυτή τη ιδέα. Μου άρεσε να φτιάχνω κάτι νέο» λέει.
Η ιδέα για την εταιρεία ήρθε μέσα και από τη δική της εμπειρία. Στις ΗΠΑ όταν για να νοικιάσει πρώτη φορά διαμέρισμα της ζήτησαν ενοίκια 6 μηνών μπροστά, καθώς δεν είχε πιστωτικό ιστορικό. Όταν θέλησε να πάρει δάνειο, τα επιτόκια ήταν στα ύψη για τον ίδιο λόγο.
«Σε έναν κόσμο που γίνεται ολοένα και πιο παγκόσμιος, το πιστωτικό σύστημα δεν είναι παγκόσμιο» τονίζει η COO της NovaCredit. Τα χαρτιά για τη σύσταση της εταιρείας υπεγράφησαν όταν ακόμη ήταν φοιτητές. Τότε βρήκαν και τους πρώτους μικρούς πελάτες. Οι πρώτες χώρες με τις οποίες συνεργάστηκαν ήταν η Ινδία και το Μεξικό που γνωρίζουν πολύ καλά τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι δικοί τους άνθρωποι όταν μεταναστεύουν.
Σήμερα συνεργάζονται με γραφεία πιστώσεων σε όλο τον κόσμο και διαθέτουν μία ομάδα που ποντάρει στην πολύ-πολιτισμικότητα και την ανάμειξη της κουλτούρας.
Κοιτάζει αυτή η ομάδα καθόλου προς Ελλάδα; «Η Ελλάδα είναι σε πολύ δημιουργική φάση. Όταν θα επεκταθούμε στην Ευρώπη, υπάρχει πολύ ταλέντο εδώ και θέλουμε να συνεργαστούμε» λέει.
Όσο για το τι προσόντα πρέπει να έχει κανείς για να γίνει outlier; «Να μπορείς να κοιτάς την εταιρεία σου με απόσταση… Και να έχεις περιέργεια. Τα πράγματα αλλάζουν συνεχώς».