Έχοντας ξεκινήσει μόλις από τον Μάρτιο, η εταιρεία quick commerce JOKR που φέρνει στην πόρτα των καταναλωτών τρόφιμα από δικά της καταστήματα μέσα σε 15 λεπτά, αποτιμάται σε 1,2 δισ. δολάρια. Πρόκειται για μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες unicorns στην ιστορία, ενώ όπως υπογραμμίζει η μία εκ των πέντε ιδρυτών της, Άσπα Λέκκα, οφείλεται στη στενή συνεργασία της ομάδας, την εμπιστοσύνη, τον σεβασμό, καθώς βέβαια και στην υψηλή τεχνογνωσία και τις μοναδικές δεξιότητες.
Μιλώντας στο Outliers, το podcast της Endeavor Greece με media partner το Moneyreview.gr, η Άσπα Λέκκα εξηγεί ότι η ομάδα της JOKR είχε ήδη με το μέρος της μεταξύ άλλων την τεχνογνωσία στα logistics και στην ανάπτυξη μίας εφαρμογής με επίκεντρο τον καταναλωτή. Έτσι, και όπως εξελισσόταν η αγορά λόγω της πανδημίας, με συνεχώς περισσότερους καταναλωτές να θέλουν να κάνουν ψηφιακά τα ψώνια τους, η JOKR αξιοποίησε την ευκαιρία εντοπίζοντας όσες περιοχές έμεναν ακάλυπτες ως προς αυτού του είδους τις υπηρεσίες.
Μέσα σε λίγους μήνες, η εταιρεία έφτασε να δραστηριοποιείται σε συνολικά επτά χώρες, ιδίως στη Λατινική Αμερική και δευτερευόντως στις ΗΠΑ, ενώ έχει μικρή παρουσία και στην Ευρώπη. Παράλληλα, διατηρεί τουλάχιστον 200 dark stores, τα οποία διαχειρίζεται η ίδια η JOKR, ενώ απασχολεί έως και 600 άτομα, εξαιρουμένων όσων κάνουν το delivery και τη διαλογή των προϊόντων που υπολογίζεται πως ανέρχονται περίπου στους 2.000.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι όλοι οι εργαζόμενοι είναι πλήρους ωραρίου με στόχο, όπως τονίζει στο Outliers η Άσπα Λέκκα, να δοθούν σε όλους οι ίδιες ευκαιρίες.
Σύμφωνα με την Άσπα Λέκκα, η οποία μεταξύ της ομάδας των πέντε ιδρυτών, εξειδικεύεται στο κομμάτι του operations και της ανάπτυξης, η JOKR προσπαθεί να ανατρέψει τη συνήθεια των καταναλωτών να αγοράζουν τα ψώνια όλης της εβδομάδας μαζεμένα. «Δεν χρειάζεται να προγραμματίζεις πια!», λέει χαρακτηριστικά η ίδια αναφερόμενη στην ευελιξία που μπορεί να έχει κανείς, όταν μπορεί να βρει τα υλικά και τα προϊόντα που χρειάζεται στην πόρτα του σε 15 λεπτά.
Την ίδια στιγμή, το 70% των προϊόντων που πουλάει η JOKR είναι τοπικά. Όπως τονίζει η Άσ. Λέκκα η εταιρεία προσπαθεί να δώσει την ευκαιρία στους τοπικούς προμηθευτές να αναδειχθούν, ενώ φροντίζει και η ίδια η πλατφόρμα να είναι εύκολα προσβάσιμη για τους προμηθευτές.
Επίσης, ένας από τους στόχους της εταιρείας είναι να προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία και εναλλαγή για τους καταναλωτές, ώστε να μπορεί κανείς να βλέπει εντελώς διαφορετικά προϊόντα για παράδειγμα τη Δευτέρα το πρωί και το Σάββατο το βράδυ.
Η Άσπα Λέκκα, η οποία γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε στα Ιωάννινα και γοητεύτηκε από τον νέο κόσμο που γνώρισε εκτός Ελλάδος μέσω Erasmus και πρακτικών κατά τα φοιτητικά της χρόνια, τονίζει ότι για να ξεχωρίσει κανείς πρέπει να αγαπά πραγματικά αυτό με το οποίο ασχολείται.
Δεν πρέπει να το κάνεις ούτε για τη φήμη, ούτε για τα χρήματα, υπογραμμίζει η ίδια, αναφέροντας την ίδια φράση και για το στόχο της να ολοκληρώσει MBA στο Harvard. Επειδή οι στόχοι που θέτουμε μπορεί να μας «πλημμυρίσουν», υπό την έννοια ότι θέλουν πολύ χρόνο, κόπο, ευθύνες και ενέργεια, πρέπει να ασχολούμαστε με κάτι που πραγματικά μας ενδιαφέρει, δηλώνει στο Outliers.
Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο moneyreview.gr
Βρείτε μας σε Apple Podcasts & Spotify