Ο Κίμων δραστηριοποιείται σε αυτόν τον τομέα τα τελευταία 20 χρόνια. Προτού ασχοληθεί με τον τομέα της υγείας, υπήρξε Chief Strategic Officer στο St Luke’s/ Texas Heart Institute. Κατέχει θέση καθηγητή σε πολλά αναγνωρισμένα πανεπιστήμια και έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 100 άρθρα. Ο Κίμων ήταν μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας για πολλά χρόνια, ενώ ο ίδιος σπούδασε βιο-οργανική χημεία. «Έχω γαλουχηθεί ως επιστήμονας και σκέφτομαι ως επιστήμονας». Αυτή η εμπειρία τον δίδαξε να μην κοιτάζει πού πηγαίνουν τα χρήματα. «Αν εντοπίσει κανείς κάποιο ουσιαστικό πρόβλημα και καταφέρει να δώσει ικανοποιητικές λύσεις, και σε τελευταία ανάλυση προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στους ανθρώπους, τα χρήματα θα έρθουν και μάλιστα κάποιες φορές με απρόσμενο τρόπο» εξηγεί.
Ο Κίμων ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως επιστήμονας κάνοντας μια δουλειά που αγαπούσε. Έγινε επιχειρηματίας στα 45 του, όταν αποφάσισε να εγκαταλείψει τον ακαδημαϊκό χώρο και να ιδρύσει τη δική του εταιρεία. Αφού εργάστηκε σε δύο εταιρείες βιοτεχνολογίας, δραστηριοποιήθηκε στον τομέα των υπηρεσιών υγείας και επιχείρησε να αξιοποιήσει την τεχνολογία για να προωθήσει λύσεις σε θέματα υγείας. Πρόσφατα ίδρυσε τρεις νέες επιχειρήσεις μακριά από την Αθήνα: τη Merlin LifeSciences, την Early Bird Pharma και την Femtech Health, ενώ η τελευταία εστιάζει σε θέματα υγείας που αφορούν τη γυναίκα.
«Οι Έλληνες έχουν μεγάλη ικανότητα στο να υλοποιούν ένα project, αλλά είναι εξίσου δύσκολο να κατανοεί κανείς το προϊόν και την αγορά, ειδικά στη Νότιο Αμερική είναι γενικά δύσκολο». Σύμφωνα με τον Κίμωνα, έχει ιδιαίτερη σημασία να εκπαιδεύσουν οι Έλληνες επιχειρηματίες τις ομάδες τους σε όλες τις δραστηριότητες της επιχείρησής τους. «Ακόμα κι αν διαθέτει κανείς μια τρομερή ομάδα, αν δεν τους συμπεριλάβει ή αν δεν τους μυήσει στις δραστηριότητες της επιχείρησης, η ομάδα του θα καταλήξει να λειτουργεί ως developers ή θα έχει καθαρά επικουρικό ρόλο». Ο Κίμων επιμένει ότι τα μέλη της ομάδας θα πρέπει να παίξουν ουσιαστικό ρόλο στην επιχείρηση, πρέπει να καταλάβουν τι θα επιχειρήσουν να προσφέρουν, να κατανοήσουν την αγορά στην οποία θα λειτουργήσουν, και να αντιληφθούν πώς μπορούν να επωφεληθούν από τη συνεισφορά τους σε όλη την εταιρεία, και να είναι κάτι παραπάνω από ταλαντούχοι τεχνοκράτες. Πρόκειται για μια μεγάλη πρόκληση για το ελληνικό επιχειρηματικό οικοσύστημα, καθώς αυτή η στάση είναι και θέμα κουλτούρας. «Πρέπει να βοηθήσουμε τους σκληρά εργαζόμενους ανθρώπους μας να αντιληφθούν πώς ωφελούν την εταιρεία, να συνειδητοποιήσουν ότι φτιάχνουν κάτι που οι άλλοι εκτιμούν πραγματικά», προσθέτει.
Ο Κίμων ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τις τηλεϊατρικές υπηρεσίες στο Τέξας το 2004. Η ομάδα του κατάφερε να λάβει αμοιβή για τις υπηρεσίες που προσέφερε, καθώς είχε ήδη θεσπιστεί ένας νόμος που επέτρεπε στις εταιρείες να λαμβάνουν αμοιβές για τηλεϊατρικές υπηρεσίες, αν αυτές προσφέρονταν σε αγροτικές περιοχές. Σύμφωνα με τον serial entrepreneur, η πανδημία του COVID-19 επιτάχυνε την εφαρμογή του νόμου του 1998, καθώς οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να επισκεφτούν εύκολα τις δομές υγείας. «Το πουλί έχει πλέον πετάξει και νομίζω ότι θα είναι πολύ δύσκολο να το κλείσουμε πάλι στο κλουβί. Θα ήταν σαν να επανέρχονταν οι τράπεζες στην εξυπηρέτηση πελατών μέσω των υποκαταστημάτων, ενώ, ακόμα και στην Ελλάδα, οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τον ηλεκτρονικό τρόπο συναλλαγής και δεν πάνε στο υποκατάστημα. Σύντομα το ίδιο θα γίνει και με την υγειονομική περίθαλψη», επεσήμανε.
Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, ο Κίμων συμβουλεύει τους επιχειρηματίες να βεβαιωθούν ότι έχουν εντάξει στο επιχειρησιακό τους μοντέλο το παραδοσιακό σύστημα πληρωμής της κυβέρνησής τους. Οι επιχειρηματίες πρέπει να ερευνήσουν το ρυθμιστικό πλαίσιο και τους νόμους για να γνωρίζουν πώς θα πληρώνονται πριν ξεκινήσουν τη νέα τους δραστηριότητα. «Αν δεν το εξετάσετε και δεν εξασφαλίσετε ότι ταιριάζει και ότι μπορείτε να κερδίσετε χρήματα από αυτό, θα βγείτε χαμένοι γιατί κανένας δεν πρόκειται να σας πληρώσει με μετρητά. Η απομακρυσμένη παρακολούθηση είναι πλέον γεγονός, και μπορεί κανείς να κερδίσει χρήματα, αν καταφέρει να την εφαρμόσει σωστά», δηλώνει ο ειδικός στα θέματα της υγείας. «Αυτή τη χρονιά δεν θα υπάρχει ρευστότητα, οπότε είναι η ιδανική χρονική στιγμή για εσάς, για να κατανοήσετε το σύστημα πληρωμής και να δημιουργήσετε τις κατάλληλες πλατφόρμες για να μπορείτε να πληρώνεστε για τις υπηρεσίες υγείας», προσθέτει.
«Όταν ίδρυσα τη Livongo, ήμουν ο CEO και επικεντρωνόμουν στο να χτίσω την εταιρεία προσελκύοντας πελάτες, χτίζοντας το σύστημα πληρωμών και αξιοποιώντας την τεχνολογία. Ειλικρινά ήξερα ότι αφού την έχτιζα, έπαιρνε μπρος και άρχιζα να αποκτώ πελάτες και χρήματα, ότι έπρεπε να έχω κάποιον που θα μπορούσε να επιταχύνει την εξέλιξη της εταιρείας καλύτερα από εμένα». Ο Κίμων επιμένει ότι αν κάποιος έχει επιστημονικό υπόβαθρο, διαθέτει τα θεμέλια που θα τον βοηθήσουν να οικοδομήσει την εταιρεία του καλύτερα. «Όταν σχεδιάζω να ιδρύσω μια εταιρεία, πρώτο μου μέλημα είναι να εξασφαλίσω τα επιστημονικά της θεμέλια για να είναι επιστημονικά αξιόπιστη». Ο Κίμων επισημαίνει ότι στον τομέα των υπηρεσιών υγείας, θα πρέπει μια επιχείρηση να έχει γερά επιστημονικά θεμέλια, γιατί αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να διορθωθεί αργότερα. «Στη δική μου περίπτωση η μετάβαση ήταν εύκολη. Είμαι επιστήμονας και πήρα τη θέση του CEO, για να δημιουργήσω και να χτίσω τα θεμέλια που θα καθιστούσαν την εταιρεία μου μακροχρόνια. Πολλοί μου πρότειναν να γίνω CSO της εταιρείας, αλλά δεν το επέλεξα. Σε κάποιες περιπτώσεις, βέβαια, θεωρώ ότι θα λειτουργούσε. Πιστεύω ότι ένας επιστήμονας ή ένας μηχανικός μπορεί να μάθει να ρυθμίζει το επιχειρηματικό κομμάτι», εξηγεί.
Όταν ο Κίμων ίδρυσε την πιο πρόσφατη επιχείρησή του, τη FemTec Health, αποφάσισε να ξεκινήσει από την επωνυμία. Κατά τη γνώμη του, είναι εξαιρετικά δύσκολο να ιδρύσει κανείς μια υπηρεσία υγείας που θα διαθέτει τέτοιο δυναμισμό που θα κάνει τους ανθρώπους όχι μόνο να την εμπιστευτούν αλλά και να την εντάξουν στην καθημερινότητά τους. Αυτή η πρόκληση είναι ένας από τους λόγους γιατί ασχοληθήκαμε με την υγεία των γυναικών. «Στην Ελλάδα, όλα τα θέματα που αφορούν την οικογένεια δεν τα αποφασίζει ο άντρας, αλλά η γυναίκα. Αν θέλει κανείς να αλλάξει κάτι, τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να κατανοήσει τη σημασία που έχει η συνεχής φροντίδα στη ζωή μιας γυναίκας», εξηγεί, ενώ προσθέτει ότι σκοπεύει να δημιουργήσει ένα brand που θα προσφέρει υπηρεσίες και προϊόντα υγείας που απευθύνονται σε όλους τους καταναλωτές.
«Αν έλεγα στους περισσότερους εργοδότες ότι αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στην ευημερία μας και ότι μπορώ να το αποδείξω με ιατρικά δεδομένα, θα μου έλεγαν ‘δεν υπάρχει αυτό’», λέει ο επιχειρηματίας, ο οποίος υποστηρίζει ότι στη νέα του επιχείρηση θα δοκιμάσει κάτι λίγο διαφορετικό σε σχέση με την επωνυμία. «Νομίζω ότι αναφορικά με την απεύθυνση στις γυναίκες, όλοι είναι επιφυλακτικοί και σκέφτονται πολύ το πότε θα υιοθετήσουν κάτι, οπότε νομίζω ότι θα μας δοθεί μια ευκαιρία».
«Η επόμενη χρονιά θα είναι δύσκολη», λέει ο Κίμων ολοκληρώνοντας. «Η πανδημία έχει προκαλέσει καθυστερήσεις στον κύκλο πωλήσεων σε μεγάλες εταιρείες και προγράμματα υγειονομικής περίθαλψης και δεν θα επιτρέψει σε κανέναν να πουλήσει σε εταιρείες και συμβούλους, οπότε ο δρόμος θα είναι δύσβατος τουλάχιστον στην αρχή», εξήγησε, και πρόσθεσε ότι ουσιαστικά εκείνος θα ξεκινήσει τις δραστηριότητες του την επόμενη χρονιά.