Η Επίδραση της Πανδημίας του Κορωνοϊού σε Αλυσίδες Εστιατορίων

Η Εμπειρία του Alberto Cartasegna

Ο Alberto Cartasegna, ιδρυτής της αλυσίδας εστιατορίων Miscusi που ειδικεύεται στην ιταλική κουζίνα και είναι μέλος της Endeavor Italy, μοιράστηκε τις σκέψεις του σχετικά με την κρίση του κορωνοϊού που έχει πλήξει με ιδιαίτερη σφοδρότητα την Ιταλία, στη διάρκεια ενός ωριαίου σεμιναρίου. Για τη Miscusi «το brand και η εμπειρία βασίζονται στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τα συναισθήματα», σημείωσε. Ως εκ τούτου, εταιρείες όπως η δική του έχουν υποστεί ένα ιδιαίτερα μεγάλο χτύπημα τις τελευταίες εβδομάδες.

Ο Alberto έκανε μια αναδρομή στην κρίση στην Ιταλία, από τη στιγμή που υπήρχαν μόλις λίγα κρούσματα στα περίχωρα του Μιλάνο και στην επαρχία του Βένετο, μέχρι την απομόνωση των κατοίκων σε ολόκληρη τη χώρα. Εξήγησε τις διαφορές ανάμεσα στον κινεζικό τρόπο απομόνωσης και τα ιταλικά μέτρα, σημειώνοντας ότι η ιταλική περίπτωση ήταν ένας συνδυασμός κυβερνητικών αποφάσεων και αντίδρασης του πληθυσμού που δέχθηκε να «μείνει στο σπίτι». «Δεν είχα δει ποτέ πριν κάτι τέτοιο στη ζωή μου», πρόσθεσε.

Όσον αφορά την εξέλιξη της κρίσης, παρατήρησε ότι τα αρχικά στάδια ήταν, από πολλές απόψεις, τα πιο επίπονα. «Για να είμαι ειλικρινής, εκείνες οι μέρες ήταν οι πιο δύσκολες. Το τι θα συνέβαινε ήταν πολύ ασαφές και όλα ήταν χαοτικά, ενώ τα μέσα ενημέρωσης ήταν απροετοίμαστα. Έπρεπε να πάρουμε μια απόφαση.» Αυτό που αποφάσισαν στη Miscusi ήταν να κλείσουν προληπτικά όλα τα εστιατόρια τους, πριν αναγκαστούν να το πράξουν με κυβερνητικό διάταγμα. Αυτή τη στιγμή εξετάζουν να ανοίξουν εκ νέου κάποια καταστήματα ως «κουζίνες» για να εξυπηρετήσουν, μέσω delivery, τους πελάτες τους.

Μιλώντας για την αντίδραση του πληθυσμού, ο Alberto αναφέρθηκε στις αρχικές στιγμές πανικού, αλλά και στη σχετική ηρεμία που ακολούθησε όταν οι άνθρωποι κατάλαβαν τους λόγους για τους οποίους έπρεπε να «μείνουν σπίτι». «Σχεδόν όλοι γνωρίζουν πλέον γιατί κλειστήκαμε μέσα. Εκείνη ήταν η στιγμή που ο τρόπος σκέψης μας άλλαξε και πήγαμε από τη σύγχυση στη δράση. Ξέρουμε τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε, ας αντιδράσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.»

Ως απάντηση στην κρίση, η εταιρεία ακολουθεί μια προσέγγιση βασισμένη σε τέσσερις πυλώνες:

  1. Προστατέψτε τους ανθρώπους. «Το κλείσιμο των εστιατορίων ήταν η σωστή κίνηση για τους ανθρώπους μας», δήλωσε ο Alberto. Αυτό επέτρεψε επίσης στην εταιρεία να προστατεύσει την κουλτούρα και το brand της. «Σε αυτές τις χαοτικές στιγμές, νομίζω ότι αυτό που οι άνθρωποι χρειάζονται είναι κάποιες σταθερές. Πρέπει να τους υπενθυμίζουμε ότι είμαστε εδώ και αυτό αρκεί. Δε χρειάζεται να παρέχουμε απαντήσεις εάν δεν τις έχουμε, αλλά είναι σημαντικό να επικοινωνούμε με σαφήνεια και διαφάνεια.»
  2. Διασφαλίστε πιθανά σημεία αποτυχίας. Η εταιρεία έπρεπε να διασφαλίσει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού και οι κίνδυνοι ρευστότητας είχαν μετριαστεί. Επικεντρώθηκαν επίσης στη μελλοντική ρευστότητα, «παγώνοντας» επενδύσεις σε κατασκευές και ανάπτυξη, ενώ επιτάχυναν τις τεχνολογικές επενδύσεις.
  3. Ελαχιστοποιήστε τις επιπτώσεις στην κερδοφορία. Η ομάδα θα συνεχίσει να αξιολογεί τον οικονομικό αντίκτυπο της κρίσης του κορωνοϊού, στη βάση μιας σειράς σεναρίων που ανανεώνονται τακτικά για να συμπεριλάβουν νέα στοιχεία που καθίστανται διαθέσιμα. «Η βασική λογική του μοντέλου μας είναι να είμαστε μακροπρόθεσμα αισιόδοξοι, έχοντας όμως κατά νου πολύ απαισιόδοξα σενάρια βραχυπρόθεσμα. Νομίζω ότι η στρατηγική της καραντίνας και της κοινωνικής αποστασιοποίησης θα έχει σίγουρα αντίκτυπο, όμως δεν ξέρουμε πόσο καιρό θα διαρκέσει και τι θα συμβεί όταν οι άνθρωποι αρχίσουν να βγαίνουν και πάλι ή αν ο ιός επιστρέψει το χειμώνα». Το «κακό» σενάριο της εταιρείας προϋποθέτει ότι ο κορωνοϊός θα παραμείνει ως παράγοντας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020. Μια βασική μεταβλητή για τη διατήρηση της κερδοφορίας θα είναι οι κρατικές επιδοτήσεις των εργαζομένων που βρίσκονται υπό συζήτηση από την κυβέρνηση.
  4. Δείξτε το σκοπό σας. Η εταιρεία προχωράει σε ενέργειες με θετικό αντίκτυπο που επηρεάζουν: (α) τους εργαζόμενους (αυστηρά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα καταστήματα, προσωρινό κλείσιμο, ελάχιστος αντίκτυπος στους μισθούς), (β) τους επισκέπτες (συσκευασμένα καταναλωτικά αγαθά, παράδοση κατ’ οίκον, παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα), και (γ) την κοινότητα (δωρεές τροφίμων, συνεχής υποστήριξη των νοσοκομείων που έχουν ανάγκη, ανοιχτό κανάλι διαλόγου). «Εξετάσαμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε την κοινότητά μας. Άλλωστε, αυτό που συμβαίνει αυτές τις μέρες θα μας καθορίσει για ένα χρονικό διάστημα.»

«Αυτό που βιώσαμε τις τελευταίες εβδομάδες ήταν δραματικές αλλαγές ώρα με την ώρα», τονίζει ο Alberto. Και όμως, η ομάδα της Miscusi βρήκε τρόπους να αξιοποιήσει αυτή την κατάσταση προς όφελός της, στο βαθμό που αυτό ήταν εφικτό. Η πώληση συσκευασμένων καταναλωτικών προϊόντων ήταν μια κίνηση που είχαν προγραμματίσει για το μέλλον, αποφάσισαν όμως να την επισπεύσουν. «Αυτό είναι ένα μικρό παράδειγμα του πώς διατηρούμε ψηλά το ηθικό στην εταιρεία μας, μαθαίνοντας από αυτή την κατάσταση όσο το δυνατόν περισσότερα.»

Ερωτηθείς για τις σκέψεις του σχετικά με τις δαπάνες, ο Alberto μοιράστηκε τη φιλοσοφία του, λέγοντας ότι η έμφαση θα δοθεί στη διατήρηση του εργατικού δυναμικού της εταιρείας. «Δεδομένου ότι από οικονομική άποψη είμαστε πολύ ασφαλείς, σκοπεύουμε να διατηρήσουμε τα assets μας, να διατηρήσουμε τους ανθρώπους μας στις θέσεις τους». Σχετικά με τα ενοίκια, ωστόσο, είπε ότι πρόκειται να προχωρήσουν επιθετικά, προσπαθώντας να τα επαναδιαπραγματευτούν.

Συνολικά, ο Alberto Cartasegna τονίζει τη σημασία του να μη λαμβάνει κανείς βιαστικές αποφάσεις εν μέσω αβεβαιότητας. «Θα συνιστούσα να μην παίρνετε βραχυπρόθεσμες, ανόητες αποφάσεις μόνο και μόνο επειδή πανικοβάλλεστε την ώρα που κλείνουν τα πάντα. Κοιτάξτε μακροπρόθεσμα και προχωρήστε με αισιοδοξία, αν τα θεμελιώδη στοιχεία της εταιρείας σας το επιτρέπουν.»

Share via
Copy link
Powered by Social Snap