O Γιάννης Τσιώρης, επιχειρηματίας της Endeavor, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της InstaShop, μας έδωσε συνέντευξη με αφορμή την εξαιρετική επίδοση της εταιρείας του χάρη στην εκτόξευση της ζήτησης κατά τις τελευταίες τρεις εβδομάδες της πανδημίας του COVID-19. Μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις του για το πώς η αλλαγή της τρέχουσας κατάστασης και της συμπεριφοράς των καταναλωτών είχε τεράστια επίδραση στην ανάπτυξη της εταιρείας του. Επιπλέον, μίλησε για τις μεθόδους και τις πρωτοβουλίες που πήρε η εταιρεία για να διασφαλίσει την ασφάλεια των εργαζόμενων και των πελατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Όπως ήταν αναμενόμενο, εξαιτίας του εγκλεισμού των πολιτών στο σπίτι, οι παραγγελίες μας σημείωσαν αύξηση σε μηνιαία βάση η οποία αυτή τη στιγμή ξεπερνά το 53 τοις εκατό, γεγονός που ξεκίνησε από το τέλος Φεβρουαρίου και συνεχίστηκε και σε όλη τη διάρκεια του Μαρτίου. Επιπλέον, η αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού μας σημείωσε αύξηση πάνω από 61 τοις εκατό, καθώς πολύ περισσότεροι χρήστες αγοράζουν απαραίτητα προϊόντα για να έχουν απόθεμα. Επίσης, βλέπουμε νέους και παλιούς χρήστες να χρησιμοποιούν ενεργά τις υπηρεσίες μας όπως τις υπηρεσίες διανομής φαρμακευτικών προϊόντων και ειδών για κατοικίδια ζώα, και επομένως εργαζόμαστε για να καλύψουμε την αυξημένη ζήτηση.
Εκτός από την αύξηση που παρατηρήθηκε στη συχνότητα των παραγγελιών από υπάρχοντες χρήστες, παρατηρούμε νέους χρήστες, οι οποίοι εκμεταλλεύονται την ευκαιρία δοκιμής που τους παρέχουμε. Με βάση το ποσοστό υιοθέτησης, έχουμε σημειώσει αύξηση 70 τοις εκατό στη λήψη της εφαρμογής μας σε σχέση με τον Φεβρουάριο, καθώς παρατηρούμε μεγάλη εισροή νέων χρηστών. Περιμένουμε ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις μας θα κορυφωθούν και στη συνέχεια θα εξομαλυνθούν τις επόμενες τρεις εβδομάδες.
Η ζήτηση για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως προϊόντα υγιεινής και τρόφιμα που δεν υπόκεινται σε φθορά, έχουν σημειώσει εκθετικά ποσοστά αύξησης που ξεπερνούν το 125 τοις εκατό κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Εταιρείες όπως η Dettol, η Fine και η American Garden έχουν σημειώσει αύξηση μέχρι και 800 τοις εκατό.
Δίνουμε προτεραιότητα στους ανθρώπους μας και στην κοινωνία, γιατί αντιλαμβανόμαστε ότι οι υπηρεσίες διανομής είναι κρίσιμης σημασίας για τον έλεγχο της πανδημίας. Γι’αυτό προσπαθούμε να διατηρήσουμε το δυναμισμό της υπηρεσίας μας. Εφαρμόσαμε μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης σε όλα τα γραφεία μας, εφοδιάσαμε τους εργαζόμενους με μάσκες, εντατικοποιήσαμε την απολύμανση των χώρων μας και εφαρμόσαμε την πολιτική της τηλε-εργασίας για συγκεκριμένα τμήματα και ευάλωτους εργαζόμενους με αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα, εργαζόμενους που αντιμετωπίζουν προβλήματα του αναπνευστικού συστήματος, έγκυες γυναίκες, για ανθρώπους που συμβιώνουν με εγκυμονούσες και άτομα που διαβιώνουν με ηλικιωμένους.
Όλα τα προληπτικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας τα ανακοινώσαμε με δράσεις εσωτερικής επικοινωνίας, και εκπαιδεύουμε εκατοντάδες συνεργάτες μας από τα καταστήματα λιανικής για να βεβαιωθούμε ότι το προσωπικό διανομής αντιλαμβάνεται τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αναχαίτιση της μετάδοσης του COVID-19, όπως το συχνό πλύσιμο των χεριών και η διατήρηση απόστασης κατά την παράδοση των προϊόντων.
Πρωταρχικός μας στόχος είναι να εξασφαλίσουμε ότι η εταιρεία μας θα συνεχίσει να παρέχει απρόσκοπτα υπηρεσίες διανομής στα μέλη της κοινωνίας που υπεύθυνα επιλέγουν την απομόνωση. Συνεργαζόμαστε στενά με τους συνεργάτες μας από το λιανικό εμπόριο και τις εταιρείες για να διασφαλίσουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και να ικανοποιήσουμε την αυξημένη ζήτηση των πελατών μας. Η ομάδα μας βελτιστοποιεί τις διαδικασίες και την τεχνολογία για να ανταποκριθεί σε αυτή τη ζήτηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πέρα από όλα τα απαραίτητα μέτρα, σχεδιάζουμε να αυξήσουμε το εργατικό δυναμικό μας κατά 30 τοις εκατό μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στους Khaleej Times