Η αντιμετώπιση της κρίσης του COVID-19 σε ένα δίκτυο συνεργατικών χώρων με 26 εγκαταστάσεις

Σειρά Webinar της Endeavor

Η εμπειρία του Davide Dattoli

Ο Davide Dattoli είναι Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Talent Garden, εταιρείας που έχει ενταχθεί στο δίκτυο της Endeavor. Η Talent Garden έχει ήδη διανύσει περισσότερες από δύο εβδομάδες λειτουργίας σε συνθήκες COVID-19 και ο Davide Dattoli μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις και τις βέλτιστες πρακτικές του για την αντιμετώπιση της κρίσης σε ένα ωριαίο διαδικτυακό σεμινάριο. Η Talent Garden προσφέρει μια κορυφαία ευρωπαϊκή πλατφόρμα καινοτομίας και ένα συνεργατικό δίκτυο για επαγγελματίες του κλάδου της τεχνολογίας με 26 εγκαταστάσεις σε 8 χώρες. Δίνει έμφαση στους νέους τρόπους μετασχηματισμού και διασύνδεσης των ευέλικτων εργασιακών και εκπαιδευτικών πεδίων που είναι απαραίτητοι για τους ψηφιακούς επιχειρηματίες προκειμένου να επιταχύνουν την ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων σε πόλεις δεύτερης βαθμίδας σε όλο τον κόσμο.

Ο Davide μας παρουσίασε την εξέλιξη της κρίσης στην Ιταλία και παρατήρησε ότι τα πρώτα στάδια ήταν, από πολλές απόψεις, τα πιο δύσκολα. Τόνισε τη σημασία της ταχείας δράσης και εξήγησε γιατί αποφάσισε να λάβει μέτρα αμέσως μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, ζητώντας από τους υπαλλήλους του να εργαστούν εξ αποστάσεως ενώ ανέβαλλε όλες τις προγραμματισμένες εκδηλώσεις. Ο συνεργατικός χώρος της εταιρείας παρέμεινε ανοιχτός, αλλά αυτήν τη στιγμή τον χρησιμοποιούν λιγότερο από το 1% των μελών. Πρόσθεσε μάλιστα ότι «σε ένα μόνο σαββατοκύριακο χρειάστηκε να ψηφιοποιήσουμε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας και να επαναπροσδιορίσουμε τη μαθησιακή πρακτική για 500 φοιτητές».

Αμέσως μετά σχημάτισε μια επιτροπή αντιμετώπισης της κρίσης, που ήταν υπεύθυνη για τη λήψη σημαντικών αποφάσεων σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας. Συνέχισε να πληρώνει τους εργαζόμενους, αλλά πάγωσε όλες τις άλλες πληρωμές, όπως το ενοίκιο, ή την εταιρεία καθαρισμού. Επιπλέον, η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει έκπτωση 25% σε όλα τα συνεργαζόμενα μέλη της, σε μια προσπάθεια να μην χάσει επαφή με το δίκτυο και τους πελάτες της. Ταυτόχρονα, ζήτησαν από τον ιδιοκτήτη τους σημαντική μείωση του ενοικίου. «Είναι καλύτερο ως ιδιοκτήτης να κερδίζεις λιγότερα τώρα και να λάβεις πλήρες ενοίκιο τους επόμενους 6 μήνες, παρά να μην λάβεις κανένα ενοίκιο. Δίχως την περικοπή του ενοικίου, η εταιρεία μπορεί και να αντιμετώπιζε τον κίνδυνο κλεισίματος. Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές όλοι πρέπει να μοιραστούμε το κόστος», παρατήρησε.

Αναφορικά με τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό, ο Davide προτιμά να σχεδιάζει για μια εβδομάδα κάθε φορά παρά για έναν ολόκληρο μήνα, ενώ επικεντρώνει την προσοχή του στα τμήματα της επιχείρησης που επηρεάζονται από την κρίση και αναπροσαρμόζει τις  προτεραιότητές του αναλόγως. «Ο μακροπρόθεσμος προγραμματισμός δεν έχει νόημα αυτή τη χρονική στιγμή. Συνειδητοποιήσαμε σχετικά νωρίς ότι έπρεπε να πετάξουμε τα σχέδια που είχαμε κάνει για το 2020 και να ξεκινήσουμε από το μηδέν. Νικητές θα βγουν όχι οι πιο ισχυροί, αλλά όσοι προσαρμόζονται καλύτερα», εξήγησε.

Δήλωσε επίσης ότι οι εταιρείες πρέπει να προσαρμόζονται στις νέες ανάγκες που δημιουργούνται από την κρίση. «Η Talent Garden, για παράδειγμα, δημιούργησε νέα προϊόντα. Τώρα ξεκινάμε και πολλά μαθήματα βελτίωσης της εμπειρίας χρήστη, ενώ προσπαθούμε να διακινήσουμε όλα τα προϊόντα μας διαδικτυακά. Δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι να επιστρέψει η αγορά στο σημείο που ήταν. Η εκτίμησή μου για το επιχειρηματικό σχέδιο είναι ότι οι επόμενοι τρεις μήνες θα είναι πολύ δύσκολοι, θα δυσκολευτούμε να προσελκύσουμε επενδύσεις τους επόμενους έξι έως εννέα μήνες, αλλά εάν εστιάσουμε την προσοχή μας στις νέες ευκαιρίες της αγοράς και περιορίσουμε τον προϋπολογισμό μας, μπορεί να πετύχουμε ανάπτυξη τα επόμενα τρία χρόνια», δήλωσε.

«Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές όλοι πρέπει να μοιραστούμε το κόστος

Ο Davide μας μίλησε για τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε από την αντιμετώπιση του κορονοϊού:

  1. Αλλάξτε το επιχειρηματικό σας σχέδιο. Τις πρώτες μέρες της πανδημίας, προσπαθούσαμε να συντάξουμε εκ νέου ένα νέο σχέδιο για την υπόλοιπη χρονιά. Έπειτα από τρεις εβδομάδες, αντιληφθήκαμε ότι το σχέδιό μας ήταν άχρηστο και αρχίσαμε από την αρχή. 
  2. Θα χρειαστεί να περάσει καιρός μέχρι να ανακάμψουμε. Στην αρχή οι άνθρωποι ήταν σοκαρισμένοι και πίστευαν ότι σε δυο τρεις εβδομάδες η ζωή θα επιστρέψει στον κανονικό της ρυθμό. Ωστόσο, «ακόμα κι αν επιστρέψουμε στον κανονικό μας ρυθμό, στην αρχή η ζωή δεν θα είναι όπως πριν. Σίγουρα θα πρέπει να περάσει καιρός και να καταβάλουμε μεγάλη προσπάθεια για να ανακάμψει η οικονομία», εξήγησε ο Davide.
  3. Μην υποτιμάτε τις κοινωνικές επιπτώσεις της κρίσης. «Οι άνθρωποι έχουν επηρεαστεί σε προσωπικό επίπεδο και νιώθουν φόβο. Αυτό που βιώνουμε είναι σε κοινωνικό επίπεδο πολύ δύσκολο, καθώς οι άνθρωποι δεν έχουν συνηθίσει να μένουν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα στο σπίτι μόνοι τους», πρόσθεσε.

Συνοψίζοντας ο Davide δήλωσε ότι είναι αισιόδοξος για το μέλλον. Από τη στιγμή που ξέσπασε η κρίση, η χώρα του έχει πραγματοποιήσει ένα τεράστιο άλμα στον τομέα της ψηφιοποίησης. «Τις τελευταίες μέρες έχει σημειωθεί πολύ μεγαλύτερη πρόοδος στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας από όσα έχουν επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια. Αν ο καθένας επιτελέσει το καθήκον του, μπορούμε να βγούμε νικητές, ως κοινωνία», παρατήτησε. 

Τέλος, αναφορικά με το αν η Endeavor παρείχε υποστήριξη κατά τη διάρκεια της κρίσης, ο Davide ανέφερε ότι «ένα από τα πιο χρήσιμα πράγματα αυτές τις ημέρες ήταν η δημιουργία του chat όπου μπορούσα να μιλήσω με τους άλλους Endeavor Entrepreneurs. Η δημιουργία αυτού του διαύλου επικοινωνίας ήταν μια εξαιρετικά επιτυχημένη πρωτοβουλία της Endeavor, αφού ένα από τα πράγματα που με βοήθησαν ήταν να συνομιλώ με συναδέλφους και να συζητώ μαζί τους τα θέματα που αντιμετώπιζα».Μπορείτε να ακούσετε την ηχογράφηση αυτού του webinar εδώ

Μπορείτε να ακούσετε την ηχογράφηση αυτού του webinar εδώ

Share via
Copy link
Powered by Social Snap