Στο Outliers podcast της Endeavor Greece, με media partner το MoneyReview, αφηγείται πώς από εκείνο το «ναι» άνοιξε ένας δρόμος για σπουδές σε κορυφαία πανεπιστήμια και μία αξιοζήλευτη καριέρα.
Ο Γ. Χατζηγεωργίου είναι σήμερα συνιδρυτής της Zoe, μίας health tech εταιρείας, που ιδρύθηκε στο Λονδίνο το 2017 και έχει αντλήσει κεφάλαια 30 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία ιδρύθηκε σε συνεργασία με τον καθηγητή γενετικής επιδημιολογίας του King’s College Τιμ Σπέκτορ και τον πρώην υπεύθυνο σχεδιασμού προϊόντος της Criteo, Τζόναθαν Γουλφ. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Όταν ο νεαρός τότε Γιώργος έφτασε στο Πότσνταμ «το σοκ ήταν μεγάλο» θυμάται. Από την πρώτη ημέρα σκέφτηκε πως πρέπει να φύγει. Έκανε και πάλι αιτήσεις σε άλλα πανεπιστήμια των ΗΠΑ, για να γευθεί και πάλι την απόρριψη. Αλλά δεν το έβαλε κάτω. Στην τρίτη προσπάθειά του αποφάσισε να εστιάσει με όλες του τις δυνάμεις σε μία αίτηση: Αυτή ήταν προς το Tufts και έγινε δεκτή. Όταν πήρε το πτυχίο του συνέχισε για μεταπτυχιακές σπουδές στο MIT.
«Όλη αυτή η διαδικασία μου έδειξε ότι πρέπει να βάζεις έναν στόχο και να προσπαθείς να τον πετύχεις» τονίζει.
Την επαγγελματική του σταδιοδρομία την ξεκίνησε από την «σίγουρη οδό», επιλέγοντας την Accenture. Εκεί τα πήγε πολύ καλά, αλλά δεν ήταν ικανοποιημένος. Εντάχθηκε στο δυναμικό της Yahoo, όπου και ανέλαβε μεγαλύτερες ευθύνες. Αλλά και πάλι «ήμουν ένας πολύ μικρός κρίκος σε μία τεράστια αλυσίδα» λέει. Επέστρεψε για ένα μικρό διάστημα στην Ελλάδα και μετά έγινε συνιδρυτής της e-food. Το επόμενο βήμα του ήταν η ΗouseTrip, όπου ανέλαβε την θέση του διευθύνοντος συμβούλου σε μία δύσκολη περίοδο για την εταιρεία. Την οδήγησε στην κερδοφορία σε ένα εξάμηνο, αλλά σύντομα κατάλαβα πως ήταν αδύνατο να ανταγωνιστεί τους γίγαντες του χώρου, όπως η AirBnB.
Τελικά η ιδέα για την Zoe ήρθε σε διακοπές στην Κρήτη. Το όνομά της προέρχεται από την ελληνική λέξη ζωή, αφού στόχος της εταιρείας είναι να βοηθήσει ανθρώπους παγκοσμίως να αποκτήσουν μία καλύτερη ζωή βελτιώνοντας την υγεία τους. Η εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη ώστε με βάση δεδομένα που συλλέγει για το πώς και τι τρώμε να βλέπει τις επιπτώσεις στην υγεία.
Σήμερα η βασική υπηρεσία της Zoe είναι ένα biological test kit, το οποίο αναλύει τον μεταβολισμό και την υγεία του εντέρου, δείχνοντας πώς ανταποκρίνεται ο οργανισμός σε διάφορες τροφές. Με βάση τα δεδομένα αυτά ο χρήστης λαμβάνει μία αναφορά για τον συνδυασμό τροφών που είναι κατάλληλος για τον οργανισμό του.
Το πιο πρόσφατο προϊόν της όμως συνδέεται με την μάχη του πλανήτη κατά της πανδημίας του νέου κορωνοϊού. Πρόκειται για την εφαρμογή COVID Symptom Study για κινητές συσκευές που λειτουργούν με Android ή iOS. Είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της εταιρείας με το King’s College του Λονδίνου και τα νοσοκομεία Guy και St. Thomas. Πρόκειται ουσιαστικά για μία εφαρμογή επιδημιολογικής έρευνας, η οποία παρακολουθεί συμπτώματα σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων και επιτρέπει υπολογισμούς επιδημιολογικών αποτελεσμάτων. Αρχικά η εφαρμογή παρουσιάστηκε στη Βρετανία, στη συνέχεια στις ΗΠΑ και σύντομα θα αξιοποιηθεί και στην Ινδία.
Μέσα στο πρώτο 24ωρο διάθεσής της στη Βρετανία στα τέλη Μαρτίου εξασφάλισε περισσότερα από 1 εκατ. downloads. Τον Μάιο του 2020 την είχαν κατεβάσει στο κινητό τους περισσότεροι από 3 εκατ. άνθρωποι, ενώ τον Ιούλιο έσπασε και το φράγμα των 4 εκατ. χρηστών.
Επιστημονικές έρευνες που έχουν στηριχθεί στην εφαρμογή έχουν δημοσιευθεί στα επιστημονικά περιοδικά Science και Nature. Οι ερευνητές χρησιμοποιώντας δεδομένα από την εφαρμογή πέτυχαν να προσδιορίσουν 6 διακριτούς τύπους Covid19 και να προβλέψουν ποια αρχικά συμπτώματα είναι περισσότερο πιθανό να οδηγήσουν σε βαριά νόσο.