Ο Άλεξ μεγάλωσε στην Κύπρο και όταν τέλειωσε τη θητεία του στο στρατό πήγε για σπουδές πληροφορικής στη Γερμανία. Στη συνέχεια έκανε το master του στο LSE και στο Λονδίνο έκανε τα πρώτα βήματά του στον κόσμο του επιχειρείν. Ανέλαβε καθήκοντα CEO πριν από έναν χρόνο περίπου, αλλά το Trouva.com μετράει ήδη περισσότερα από οκτώ χρόνια ζωής. Η ιστορία του είναι μία ιστορία «πολλών δοκιμών, λαθών, αποτυχιών» μέχρι να βρεθεί το σωστό μονοπάτι. Το όραμα ήταν να μεταφέρουν την εμπειρία εμπνευσμένων, ιδιαίτερων καταστημάτων online. Πώς άρχισαν όλα;
Οι συνιδρυτές τoυ έβλεπαν ότι ενώ η πρόσβαση των καταναλωτών στο online εμπόριο μεγάλωνε συνεχώς, οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ήταν αυτές που έβγαιναν κυρίως ωφελημένες. Οι μικρότεροι έμεναν offline και έτσι κινδύνευαν να χάνουν συνεχώς μερίδιο αγοράς και τελικά να βρεθούν αντιμέτωποι με λουκέτο. Η σκέψη λοιπόν ότι πρέπει να βρουν έναν τρόπο να τους βοηθήσουν.
«Στην αρχή πίστευα ότι θα κρατήσει 6 μήνες και θα το κλείσουμε. 8,5 χρόνια μετά είμαστε ακόμη εδώ» αφηγείται και τονίζει πως αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι το πώς προσλαμβάνεις και επεξεργάζεσαι τα σήματα, που δέχεσαι, όπως και το να κατανοείς τόσο την τεχνική όσο και την επιχειρηματική/οικονομική πολυπλοκότητα ενός εγχειρήματος.
«Η κυριότερη είναι να κρατάω την ισορροπία ανάμεσα στην επιθετική και την βιώσιμη ανάπτυξη» λέει και εξηγεί: «Οι επιχειρήσεις περνούν διάφορες φάσεις και πρέπει να καταλαβαίνεις πότε πρέπει να βρεις νέες ισορροπίες στην αλυσίδα προσφοράς ή ζήτησης. Είναι σημαντικό να έχεις σαφήνεια στους στόχους».
Εξαιρετικά σημαντικό είναι και το να «έχεις τα μάτια σου πάντα ανοιχτά», να βλέπεις τις συμβαίνει γύρω σου και να προσαρμόζεσαι συνεχώς σε αλλαγές. «Κάτι που συμβαίνει στην Κίνα, μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην Ευρώπη. Αυτό είναι μία μόνιμη πρόκληση».
Παρόλα αυτά δεν τον φόβισε το γεγονός ότι κλήθηκε να αναλάβει τα ηνία, να κάνει το μεγάλο βήμα από CTO σε CEO. Τι τον βοήθησε; Το γεγονός ότι πάντα τον ενδιέφερε το πώς θα εξηγήσει την ιδέα και το προϊόν στους άλλους και η μεγάλη εμπιστοσύνη που είχε στην ομάδα του. «Ήταν μία μεγάλη αλλαγή, αλλά και μία υπέροχη εμπειρία».
Όσο για το τι κάνει έναν επιχειρηματία outlier; Η ικανότητα όχι μόνο να είσαι σίγουρος ο ίδιος για αυτό που κάνεις, αλλά και να μπορείς να δημιουργείς ένα αφήγημα γύρω από αυτό να πείθεις όλους τους συμμετέχοντες ότι αυτό είναι κάτι που αξίζει.