Περίπου μία δεκαετία χρειάστηκε για να φτάσει η ελληνική αγορά στο όραμα της Omilia, σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλό της, Δημήτρη Βάσσο. Η εταιρεία τεχνολογίας δραστηριοποιείται στην αυτοματοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών με βάση την τεχνητή νοημοσύνη και όταν ιδρύθηκε το 2002 δεν υπήρχε ώριμο οικοσύστημα των startups στον κόσμο, παρά μόνο στη Σίλικον Βάλει που τότε αποτελούσε κάτι μακρινό και άγνωστο.
Όπως εξηγεί στο Outliers, το podcast της Endeavor Greece, ο Δημήτρης Βάσσος, μαζί με τον partner και οικονομικό διευθυντή της επιχείρησης, Πελία Ιωαννίδη, εντόπισαν ένα μεγάλο κενό στην ελληνική αγορά και επιχείρησαν να «γεφυρώσουν» την τηλεφωνία με την πληροφορική. Σύμφωνα με τον ίδιο πρόκειται για έναν χώρο «που μέχρι και σήμερα φοβίζει πάρα πολλούς.
Ο Δημήτρης Βάσσος είναι απόφοιτος του τμήματος επιστήμης υπολογιστών και ηλεκτρολόγων μηχανικών του Imperial και με μεταπτυχιακό στις τηλεπικοινωνίες. Η πρώτη του δουλειά ήταν στην IBM, η οποία όπως σημειώνει ο ίδιος του έδωσε τα εφόδια για να δημιουργήσει την Omilia, ιδίως όσον αφορά την συνεργασία του με τις επιχειρήσεις. Η Omilia «μέχρι σήμερα δεν έχει χάσει ούτε έναν πελατη», λέει ο ίδιος αποδίδοντας εν μέρει αυτή την επιτυχία στον ιδιαίτερο τρόπο, με τον οποίο κλείνει τις συνεργασίες.
Από τα πρώτα βήματα της Omilia το 2002 έως και το 2013, η εταιρεία ουσιαστικά μεταπουλούσε την τεχνολογία μίας αμερικάνικης εταιρείας, κάνοντας τροποποιήσεις και προσφέροντας επιπλέον υπηρεσίες. Ωστόσο, ο συνεργαζόμενός αμερικάνικος πάροχος της τεχνολογίας, που τότε αποτελούσε μονοπώλιο άρχισε να κάνει κάποιες ανταγωνιστικές κινήσεις. Συγκεκριμένα, ζήτησε λίστα με όλους του πελάτες της Omilia και ύστερα επικοινώνησε μαζί τους προσπαθώντας να τους πουλήσει τα δικα της προϊόντα.
Η συνεργασία της Omilia με την εν λόγω αμερικανική εταιρεία διεκόπη στο τέλος του 2013, με αποτέλεσμα η εταιρεία να μείνει χωρίς κομμάτια από την απαραίτητη τεχνολογία. Ωστόσο, κατάφερε μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και διοχετεύοντας λίγους μόνο πόρους να δημιουργήσει κάτι ακόμη καλύτερο με πολύ υψηλή ποιότητα αναγνώρισης φωνής. Μάλιστα, όπως δηλώνει ο ίδιος ο κ. Βάσσος, επρόκειτο για κάτι «συγκινητικά καλύτερο».
Στη συνέχεια η εταιρεία απορροφήθηκε και από την αμερικανική αγορά το 2016, η οποία αποτελούσε μάλιστα μία ουτοπία για τους επικεφαλής της. Τα στελέχη της, μαζί και ο ίδιος ο κ. Βάσσος θεωρούσε ότι η αμερικανική αγορά ήταν κάτι πολύ μακρινό στο μέλλον της Omilia. Ωστόσο, χάρη σε μία ουκρανική τράπεζα, η οποία παρουσίασε το προϊόν της Omilia σε αμερικανικό κοινό, συγκεντρώθηκε αμέσως και αβίαστα τεράστιο ενδιαφέρον.
Στους πελάτες της Omilia συγκαταλέγονται μεγάλες τράπεζες, εταιρείες ασφάλισης, τηλεπικοινωνιών, καθώς και υπηρεσίες υγείας. Στην Ελλάδα, συνεργάζεται με την Blue Star Ferries και με την Vodafone. Προσφέρει μεταξύ άλλων υπηρεσία dial up manager που προσφέρει πιο ελεύθερο διάλογο με το χρήστη, αλλά και τεχνολογία κατανόησης φυσικής γλώσσας. Επίσης, τα τελευταία χρόνια προσάρμοσε την τεχνολογία της για να συμβαδίζει με την τεχνολογία cloud.
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της επρόκειτο για μία κίνηση που έγινε σε πολύ καλό χρόνο, δηλαδή πριν την επέλαση της πανδημίας, όποτε αρχισε να αξιοποιείται ακόμη περισσότερο το cloud.
The article was published on moneyreview.gr
Find us on Apple Podcasts & Spotify